Armenian ARMSCII Armenian
ՆԱԽԱԳԻԾ
Կ-10937-30.05.2025-ՖՎ-011/0

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ
ՕՐԵՆՔԸ

«ԱՊԱՀՈՎԱԳՐՈՒԹՅԱՆ ԵՎ ԱՊԱՀՈՎԱԳՐԱԿԱՆ ԳՈՐԾՈՒՆԵՈՒԹՅԱՆ ՄԱՍԻՆ» ՕՐԵՆՔՈՒՄ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ ԵՎ ԼՐԱՑՈՒՄՆԵՐ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ

Հոդված 1. «Ապահովագրության եւ ապահովագրական գործունեության մասին» 2007 թվականի ապրիլի 9-ի ՀՕ-177-Ն օրենքի (այսուհետ՝ Օրենք) 12-րդ հոդվածում լրացնել հետեւյալ բովանդակությամբ 5-րդ մաս.

«5. Սույն հոդվածով սահմանված կարգավորումները կիրառելի են նաեւ սույն օրենքի 18-րդ եւ 19-րդ գլուխների նկատմամբ:»:

Հոդված 2. Օրենքի 18-րդ հոդվածում՝

1) Վերնագիրը «մերժումը» բառից հետո լրացնել «եւ  նախնական համաձայնության գործողության դադարեցումը».

2) 1-ին մասում «կարող է մերժել» բառերը փոխարինել «մերժում է» բառերով.

3) 1-ին մասի 1-ին կետից հանել «ֆիզիկական» բառը.

4) 1-ին մասում լրացնել հետեւյալ բովանդակությամբ նոր 11 -ին  կետ.

«11 ) նշանակալից մասնակցություն ձեռք բերող անձը ներառված է Միավորված ազգերի կազմակերպության անվտանգության խորհրդի բանաձեւերով կամ դրանց համաձայն հրապարակված ահաբեկչության կամ Միավորված ազգերի կազմակերպության անվտանգության խորհրդի բանաձեւերով հրապարակված զանգվածային ոչնչացման զենքի տարածման հետ կապված անձանց ցանկերում.».

5) 1-ին մասի 7-րդ կետում «Կենտրոնական բանկի խորհրդի նորմատիվ իրավական ակտերով սահմանված ուղեցույցով» բառերը փոխարինել «Կենտրոնական բանկի խորհրդի իրավական ակտերով սահմանված կարգով» բառերով.

6) 1-ին մասի 8-րդ կետում «Կենտրոնական բանկի խորհրդի նորմատիվ իրավական ակտերով սահմանված ուղեցույցով» բառերը փոխարինել «Կենտրոնական բանկի խորհրդի իրավական ակտերով սահմանված կարգով» բառերով.

7) լրացնել հետեւյալ բովանդակությամբ նոր 3-րդ մաս.

«3. Կենտրոնական բանկի խորհրդի կողմից նախնական համաձայնության տրամադրման օրվանից հետո մինչեւ նշանակալից մասնակցության փաստացի ձեռքբերումը սույն հոդվածի 1-ին մասով նախատեսված հիմքերից որեւէ մեկի առաջացման դեպքում Կենտրոնական բանկի խորհուրդն իրավունք ունի դադարեցնել նշանակալից մասնակցության ձեռքբերման նախնական համաձայնության գործողությունը:»:

Հոդված 3. Օրենքի 19-րդ հոդվածում՝

1) վերնագրից հանել «ձեռքբերման նախնական համաձայնության գործողության» բառերը.

2) 1-ին մասը շարադրել հետեւյալ խմբագրությամբ.

«1. Եթե լիցենզավորման ընթացքում կամ նշանակալից մասնակցության ձեռքբերման ժամանակ Կենտրոնական բանկ են ներկայացվում անարժանահավատ, կեղծ կամ ոչ լրիվ տեղեկություններ, ինչպես նաեւ եթե անձի՝ սույն օրենքով սահմանված կարգով Ընկերության կանոնադրական կապիտալում նշանակալից մասնակցություն ձեռք բերելուց հետո առաջանում է սույն օրենքի 18-րդ հոդվածի 1-ին մասի 1-ին, 3-րդ, 4-րդ, 5-րդ կամ 7-րդ կետերով նախատեսված նշանակալից մասնակցության նախնական համաձայնության մերժման հիմքերից որեւէ մեկը, ինչպես նաեւ եթե ստացվում են այնպիսի հիմնավոր տեղեկություններ, ըստ որոնց՝ ի հայտ են եկել Ընկերության հետ կապված անձանց (իսկ Ընկերության հետ կապված իրավաբանական անձի դեպքում՝ նաեւ նրա մասնակցի) ֆինանսական վիճակի վատթարացման փաստեր, որոնք կարող են անդրադառնալ Ընկերության ֆինանսական վիճակի վրա կամ այլ կերպ վտանգել Ընկերության ապահովադիրների, ապահովագրված անձանց կամ շահառուների շահերը, ապա Կենտրոնական բանկի խորհուրդն իրավունք ունի առաջարկելու, որպեսզի Ընկերության կանոնադրական կապիտալում նշանակալից մասնակցություն ունեցող անձը Կենտրոնական բանկի խորհրդի կողմից սահմանված ժամկետում օտարի Ընկերությունում իր ունեցած ներդրումները, կամ Ընկերության նկատմամբ իր ունեցած այն պահանջի իրավունքը, որի ուժով նա կարող է ազդել Ընկերության գործունեության վրա այն հիմնավորմամբ, որ դա սպառնում է Ընկերության ֆինանսական վիճակին: Կենտրոնական բանկի խորհրդի կողմից սահմանված ժամկետում համապատասխան ներդրումները չօտարելու դեպքում օտարումը կարող է իրականացվել դատական կարգով:».

3) 2-րդ մասը շարադրել հետեւյալ խմբագրությամբ.

«2. Սույն հոդվածի 1-ին մասով նախատեսված՝ Կենտրոնական բանկի խորհրդի առաջարկությունը չկատարելու դեպքում Կենտրոնական բանկի սահմանած ժամկետին հաջորդող օրվանից Ընկերության կանոնադրական կապիտալում նշանակալից մասնակցություն ունեցող անձը չի օգտվում մասնակցության ուժով իրեն վերապահված ձայնի, շահութաբաժիններ ստանալու եւ առանց ընտրության խորհրդի կազմում ընդգրկվելու կամ դրանում իր ներկայացուցչին նշանակելու իրավունքից: Ընկերության որոշումների կայացման գործընթացը չխաթարելու նպատակով՝ Կենտրոնական բանկի խորհուրդն իրավասու է որոշումների կայացման ժամանակ քվեարկելու իրավունքը վերապահել Կենտրոնական բանկի խորհրդի կողմից նշանակված ժամանակավոր կառավարման մարմնին: Կենտրոնական բանկի խորհուրդը կարող է սահմանել ժամանակավոր կառավարման մարմնի նշանակման չափանիշներ, նշանակման ու գործունեության կարգ:».

4) 3-րդ մասն ուժը կորցրած ճանաչել:

5) Լրացնել հետեւյալ բովանդակությամբ նոր 4-րդ մաս.

«4. Եթե նշանակալից մասնակցության ձեռքբերումից հետո առաջանում է սույն օրենքի 18-րդ հոդվածի 1-ին մասի 11 -ին կետով նախատեսված հիմքը, Ընկերության կանոնադրական կապիտալում նշանակալից մասնակցություն ունեցող անձի նկատմամբ կիրառվում է  «Փողերի լվացման եւ ահաբեկչության ֆինանսավորման դեմ պայքարի մասին» օրենքի 28-րդ հոդվածով սահմանված պահանջը,  ինչպես նաեւ անձը զրկվում է մասնակցության ուժով իրեն վերապահված ձայնի, առանց ընտրության խորհրդի կազմում ընդգրկվելու կամ դրանում իր ներկայացուցչին նշանակելու իրավունքից, ինչպես նաեւ ձեռք բերված բաժնետոմսերը ձայների հաշվարկման ժամանակ հաշվի չեն առնվում: Ընկերության որոշումների կայացման գործընթացը չխաթարելու նպատակով՝ Կենտրոնական բանկի խորհուրդն իրավասու է որոշումների կայացման ժամանակ քվեարկելու իրավունքը վերապահել Կենտրոնական բանկի խորհրդի կողմից նշանակված ժամանակավոր կառավարման մարմնին: Կենտրոնական բանկի խորհուրդը կարող է սահմանել ժամանակավոր կառավարման մարմնի նշանակման չափանիշներ, նշանակման ու գործունեության կարգ:»:

Հոդված 4. Օրենքի 23-րդ հոդվածի 1-ին մասում՝

1) լրացնել հետեւյալ բովանդակությամբ նոր 21 -ին կետ.

«21) ներառված չէ Միավորված ազգերի կազմակերպության անվտանգության խորհրդի բանաձեւերով կամ դրանց համաձայն հրապարակված ահաբեկչության կամ Միացյալ ազգերի կազմակերպության անվտանգության խորհրդի բանաձեւերով հրապարակված զանգվածային ոչնչացման զենքի տարածման հետ կապված անձանց ցանկերում.».

2) 5-րդ կետում «անցյալում» բառից առաջ լրացնել «կամ որի հետ փոխկապակցված անձը» բառերը, իսկ «Կենտրոնական բանկի խորհրդի նորմատիվ իրավական ակտերով սահմանված ուղեցույցով» բառերը փոխարինել «Կենտրոնական բանկի խորհրդի իրավական ակտերով սահմանված կարգով» բառերով:

Հոդված 5. Օրենքի 88-րդ հոդվածում լրացնել հետեւյալ բովանդակությամբ նոր 6-րդ մաս.

«6. Ապահովագրական միջնորդների նշանակալից մասնակիցները չեն կարող ներառված լինել Միավորված ազգերի կազմակերպության անվտանգության խորհրդի բանաձեւերով կամ դրանց համաձայն հրապարակված ահաբեկչության կամ Միացյալ ազգերի կազմակերպության անվտանգության խորհրդի բանաձեւերով հրապարակված զանգվածային ոչնչացման զենքի տարածման հետ կապված անձանց ցանկերում:»:

Հոդված 6. Օրենքի 90-րդ հոդվածի 3-րդ մասում՝

1) լրացնել հետեւյալ բովանդակությամբ նոր 21 -ին կետ.

«21) ներառված չէ Միավորված ազգերի կազմակերպության անվտանգության խորհրդի բանաձեւերով կամ դրանց համաձայն հրապարակված ահաբեկչության կամ Միացյալ ազգերի կազմակերպության անվտանգության խորհրդի բանաձեւերով հրապարակված զանգվածային ոչնչացման զենքի տարածման հետ կապված անձանց ցանկերում.».

2) 5-րդ կետում «անցյալում» բառից առաջ լրացնել «կամ որի հետ փոխկապակցված անձը» բառերը,  իսկ «Կենտրոնական բանկի հաստատած ուղեցույցով հիմնավորված» բառերը փոխարինել «Կենտրոնական բանկի խորհրդի նորմատիվ իրավական ակտերով սահմանված կարգով հիմնավորված» բառերով:

Հոդված 7. Օրենքի 99-րդ հոդվածի 1-ին մասում՝

1) լրացնել հետեւյալ բովանդակությամբ նոր 4.2-րդ կետ.

«4.2) նշանակալից մասնակիցներից կամ այդ մասնակիցների հետ փոխկապակցված անձանցից թեկուզ մեկն անցյալում կատարել է այնպիսի արարք, որը Կենտրոնական բանկի խորհրդի նորմատիվ իրավական ակտերով սահմանված կարգով հիմնավորված՝ Կենտրոնական բանկի խորհրդի կարծիքով հիմք է տալիս կասկածելու, որ տվյալ անձի՝ որպես ապահովագրական բրոքերային գործունեություն իրականացնող կազմակերպության բարձրագույն կառավարման մարմնի որոշումների կայացման ժամանակ ձայնի իրավունք ունեցող անդամի գործողությունները կարող են հանգեցնել այդ կազմակերպության սնանկացմանը կամ ֆինանսական վիճակի վատթարացմանը կամ հեղինակության եւ գործարար համբավի վարկաբեկմանը.».

2) լրացնել հետեւյալ բովանդակությամբ նոր 4.3-րդ կետ.

«4.3) նշանակալից մասնակիցներից թեկուզ մեկը ներառված է Միավորված ազգերի կազմակերպության անվտանգության խորհրդի բանաձեւերով կամ դրանց համաձայն հրապարակված ահաբեկչության կամ Միացյալ ազգերի կազմակերպության անվտանգության խորհրդի բանաձեւերով հրապարակված զանգվածային ոչնչացման զենքի տարածման հետ կապված անձանց ցանկերում.»:

Հոդված 8. Օրենքում լրացնել հետեւյալ բովանդակությամբ նոր 991 -րդ հոդված.

«Հոդված 991 . Ապահովագրական բրոքերի նշանակալից մասնակցի մասնակցության դադարեցումը եւ  նախնական համաձայնության գործողության դադարեցումը

1. Եթե լիցենզավորման ընթացքում Կենտրոնական բանկ են ներկայացվում անարժանահավատ, կեղծ կամ ոչ լրիվ տեղեկություններ, ինչպես նաեւ եթե անձի՝ սույն օրենքով սահմանված ապահովագրական բրոքերային գործունեության լիցենզիա ձեռք բերելուց հետո առաջանում է սույն օրենքի 99-րդ հոդվածի 1-ին մասի 4.1-ին կամ 4.2-րդ կետերով նախատեսված հիմքերից որեւէ մեկը, ինչպես նաեւ եթե ստացվում են այնպիսի հիմնավոր տեղեկություններ, ըստ որոնց՝ ի հայտ են եկել ապահովագրական բրոքերի հետ կապված անձանց (իսկ այդ կազմակերպության հետ կապված իրավաբանական անձի դեպքում՝ նաեւ նրա մասնակցի) ֆինանսական վիճակի վատթարացման փաստեր, որոնք կարող են անդրադառնալ ապահովագրական բրոքերի ֆինանսական վիճակի վրա կամ այլ կերպ վտանգվել հաճախորդների շահերը, ապա Կենտրոնական բանկի խորհուրդն իրավունք ունի առաջարկելու, որպեսզի ապահովագրական բրոքերի կանոնադրական կապիտալում նշանակալից մասնակցություն ունեցող անձը Կենտրոնական բանկի խորհրդի կողմից սահմանված ժամկետում օտարի ապահովագրական բրոքերի կանոնադրական կապիտալում իր ունեցած ներդրումները, կամ ապահովագրական բրոքերի նկատմամբ իր ունեցած այն պահանջի իրավունքը, որի ուժով նա կարող է ազդել ապահովագրական բրոքերի գործունեության վրա այն հիմնավորմամբ, որ դա սպառնում է ապահովագրական բրոքերի ֆինանսական վիճակին: Կենտրոնական բանկի խորհրդի կողմից սահմանված ժամկետում համապատասխան ներդրումները չօտարելու դեպքում օտարումը կարող է իրականացվել դատական կարգով:

2. Եթե նշանակալից մասնակցության ձեռքբերումից հետո առաջանում է սույն օրենքի 99-րդ հոդվածի 1-ին մասի 4.3-ին կետով նախատեսված հիմքը, ապահովագրական բրոքերի կանոնադրական կապիտալում նշանակալից մասնակցություն ունեցող անձի նկատմամբ կիրառվում է  «Փողերի լվացման եւ ահաբեկչության ֆինանսավորման դեմ պայքարի մասին» օրենքի 28-րդ հոդվածով սահմանված պահանջը,  ինչպես նաեւ անձը զրկվում է մասնակցության ուժով իրեն վերապահված ձայնի, առանց ընտրության խորհրդի կազմում ընդգրկվելու կամ դրանում իր ներկայացուցչին նշանակելու իրավունքից, ինչպես նաեւ ձեռք բերված բաժնետոմսերը ձայների հաշվարկման ժամանակ հաշվի չեն առնվում: Ապահովագրական բրոքերի որոշումների կայացման գործընթացը չխաթարելու նպատակով՝ Կենտրոնական բանկի խորհուրդն իրավասու է որոշումների կայացման ժամանակ քվեարկելու իրավունքը վերապահել Կենտրոնական բանկի խորհրդի կողմից նշանակված ժամանակավոր կառավարման մարմնին: Կենտրոնական բանկի խորհուրդը կարող է սահմանել ժամանակավոր կառավարման մարմնի նշանակման չափանիշներ, նշանակման ու գործունեության կարգ:

3. Սույն հոդվածի 1-ին մասով նախատեսված՝ Կենտրոնական բանկի խորհրդի առաջարկությունը չկատարելու դեպքում Կենտրոնական բանկի խորհրդի կողմից սահմանված ժամկետին հաջորդող օրվանից ապահովագրական բրոքերի նշանակալից մասնակիցը չի օգտվում մասնակցության ուժով իրեն վերապահված ձայնի, շահութաբաժիններ ստանալու եւ առանց ընտրության խորհրդի կազմում ընդգրկվելու կամ դրանում իր ներկայացուցչին նշանակելու իրավունքից: Ապահովագրական բրոքերի որոշումների կայացման գործընթացը չխաթարելու նպատակով՝ Կենտրոնական բանկի խորհուրդն իրավասու է որոշումների կայացման ժամանակ քվեարկելու իրավունքը վերապահել Կենտրոնական բանկի խորհրդի կողմից նշանակված ժամանակավոր կառավարման մարմնին: Կենտրոնական բանկի խորհուրդը կարող է սահմանել ժամանակավոր կառավարման մարմնի նշանակման չափանիշներ, նշանակման ու գործունեության կարգ:»:

Հոդված 9. Օրենքի 105-րդ հոդվածի 1-ին մասում լրացնել հետեւյալ բովանդակությամբ նոր 2.2-րդ կետ.

«2.2) նշանակալից մասնակիցներից թեկուզ մեկը ներառված է Միավորված ազգերի կազմակերպության անվտանգության խորհրդի բանաձեւերով կամ դրանց համաձայն հրապարակված ահաբեկչության կամ Միացյալ ազգերի կազմակերպության անվտանգության խորհրդի բանաձեւերով հրապարակված զանգվածային ոչնչացման զենքի տարածման հետ կապված անձանց ցանկերում.»:

Հոդված 10. Եզրափակիչ մաս եւ անցումային դրույթներ

1. Սույն օրենքն ուժի մեջ է մտնում պաշտոնական հրապարակման օրվան հաջորդող տասներորդ օրը:

2. Սույն օրենքն ուժի մեջ մտնելու պահին Օրենքի 18-րդ հոդվածի 1-ին մասի 1-ին, 3-րդ, 4-րդ, 5-րդ կամ 7-րդ կետերով, 88-րդ հոդվածի 5-րդ մասով կամ 99-րդ հոդվածի 1-ին մասի 4.1-ին կամ 4.2-րդ մասերով սահմանված հիմքերի առաջացման դեպքում Կենտրոնական բանկի խորհուրդն իրավունք ունի առաջարկելու, որպեսզի Ընկերության կամ ապահովագրական բրոքերի կանոնադրական կապիտալում նշանակալից մասնակցություն ունեցող անձը Կենտրոնական բանկի խորհրդի կողմից սահմանված ժամկետում օտարի Ընկերության կամ ապահովագրական բրոքերի կանոնադրական կապիտալում իր ունեցած համապատասխան ներդրումները կամ պահանջի իրավունքը, իսկ այդ ժամկետում համապատասխան ներդրումները կամ պահանջի իրավունքը չօտարելու դեպքում օտարումը կարող է իրականացվել դատական կարգով: Սույն մասով նախատեսված՝ Կենտրոնական բանկի առաջարկությունը չկատարելու դեպքում Կենտրոնական բանկի սահմանած ժամկետին հաջորդող օրվանից Ընկերության կամ ապահովագրական բրոքերի կանոնադրական կապիտալում նշանակալից մասնակցություն ունեցող անձը չի օգտվում մասնակցության ուժով իրեն վերապահված ձայնի, շահութաբաժիններ ստանալու եւ առանց ընտրության խորհրդի կազմում ընդգրկվելու կամ դրանում իր ներկայացուցչին նշանակելու իրավունքից: Ընկերության կամ ապահովագրական բրոքերի որոշումների կայացման գործընթացը չխաթարելու նպատակով՝ Կենտրոնական բանկն իրավասու է որոշումների կայացման ժամանակ քվեարկելու իրավունքը վերապահել Կենտրոնական բանկի խորհրդի կողմից նշանակված ժամանակավոր կառավարման մարմնին: Կենտրոնական բանկի խորհուրդը կարող է սահմանել ժամանակավոր կառավարման մարմնի նշանակման չափանիշներ, նշանակման ու գործունեության կարգ:

3. Սույն օրենքն ուժի մեջ մտնելու պահին սույն օրենքի 9-րդ հոդվածով սահմանված հիմքերի առաջացման դեպքում ապահովագրական գործակալը այդ մասին պարտավոր է անհապաղ տեղեկացնել Կենտրոնական բանկին: Կենտրոնական բանկը սույն օրենքի 8-րդ հոդվածով սահմանված որեւէ հիմք բացահայտելու կամ գործակալի կողմից սույն մասով սահմանված տեղեկությունը ստանալու դեպքում ապահովագրական գործակալին հանում է հաշվառումից:

4. Սույն օրենքն ուժի մեջ մտնելու պահին սույն օրենքի 4-րդ կամ 6-րդ հոդվածներով սահմանված հիմքերի առաջացման դեպքում Ընկերությունը կամ ապահովագրական միջնորդային գործունեություն իրականացնող անձը պարտավոր է մեկ ամսվա ընթացքում Ընկերության կամ ապահովագրական միջնորդային գործունեություն իրականացնող անձի համապատասխան ղեկավարին կամ համապատասխան պատասխանատու անձին գրանցումից հանելու վերաբերյալ միջնորդագիր ներկայացնել Կենտրոնական բանկ: Սույն մասով նախատեսված ժամկետում Ընկերության կամ ապահովագրական միջնորդային գործունեություն իրականացնող անձի կողմից համապատասխան ղեկավարին կամ համապատասխան պատասխանատու անձին գրանցումից հանելու միջնորդագիր Կենտրոնական բանկ չներկայացնելու դեպքում Կենտրոնական բանկը ընդունում է տվյալ ղեկավարին կամ պատասխանատու անձին գրանցումից հանելու վերաբերյալ որոշում:

5. Սույն օրենքն ուժի մեջ մտնելու պահին սույն օրենքի 2-րդ հոդվածի 1-ին մասի 4-րդ կետով լրացվող 11 -ին կետով, 5-րդ հոդվածով կամ 7-րդ հոդվածի 1-ին մասի 2-րդ կետով լրացվող 4.3-րդ կետով սահմանված հիմքն առաջանալու դեպքում Ընկերության կամ ապահովագրական բրոքերի կանոնադրական հիմնադրամում նշանակալից մասնակցություն ունեցող անձի նկատմամբ կիրառվում է «Փողերի լվացման եւ ահաբեկչության ֆինանսավորման դեմ պայքարի մասին» օրենքի 28-րդ հոդվածով սահմանված պահանջը,  ինչպես նաեւ անձը զրկվում է մասնակցության ուժով իրեն վերապահված ձայնի, առանց ընտրության խորհրդի կազմում ընդգրկվելու կամ դրանում իր ներկայացուցչին նշանակելու իրավունքից, ինչպես նաեւ ձեռք բերված բաժնետոմսերը ձայների հաշվարկման ժամանակ հաշվի չեն առնվում: Ընկերության կամ ապահովագրական բրոքերի որոշումների կայացման գործընթացը չխաթարելու նպատակով՝ Կենտրոնական բանկի խորհուրդն իրավասու է որոշումների կայացման ժամանակ քվեարկելու իրավունքը վերապահել Կենտրոնական բանկի խորհրդի կողմից նշանակված ժամանակավոր կառավարման մարմնին: Կենտրոնական բանկի խորհուրդը կարող է սահմանել ժամանակավոր կառավարման մարմնի նշանակման չափանիշներ, նշանակման ու գործունեության կարգ:


ՀԻՄՆԱՎՈՐՈՒՄ

««ՓՈՂԵՐԻ ԼՎԱՑՄԱՆ ԵՎ ԱՀԱԲԵԿՉՈՒԹՅԱՆ ՖԻՆԱՆՍԱՎՈՐՄԱՆ ԴԵՄ ՊԱՅՔԱՐԻ ՄԱՍԻՆ» ՕՐԵՆՔՈՒՄ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ ԵՎ ԼՐԱՑՈՒՄՆԵՐ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ» ԵՎ ՀԱՐԱԿԻՑ ՕՐԵՆՔՆԵՐՈՒՄ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ ԵՎ ԼՐԱՑՈՒՄՆԵՐ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ ՕՐԵՆՔՆԵՐԻ ՆԱԽԱԳԾԵՐԻ ԸՆԴՈՒՆՄԱՆ

1. Ընթացիկ իրավիճակը եւ իրավական ակտի ընդունման անհրաժեշտությունը.

Եվրոպայի խորհրդի ՄԱՆԻՎԱԼ հանձնախմբի (այսուհետ՝ ՄԱՆԻՎԱԼ) 67-րդ նիստում ընդունված որոշման համաձայն՝ Հայաստանի Հանրապետության փողերի լվացման, ահաբեկչության ֆինանսավորման եւ զանգվածային ոչնչացման զենքերի տարածման ֆինանսավորման (այսուհետ՝ ՓԼ/ԱՖ/ԶՈԶՏՖ) դեմ պայքարի համակարգի 6-րդ փուլի գնահատումը տեղի է ունենալու 2025թ.-ին, որի շրջանակներում երկիր այցելությունը նախատեսվում է 2025թ.-ի սեպտեմբեր ամսին: Գնահատման նախապատրաստական աշխատանքների շրջանակներում ՀՀ կենտրոնական բանկի ֆինանսական դիտարկումների կենտրոնը (այսուհետ՝ ՖԴԿ) իրականացրել է «Փողերի լվացման եւ ահաբեկչության ֆինանսավորման դեմ պայքարի մասին» օրենքի (այսուհետ՝ Օրենք) կարգավորումների համապատասխանության նախնական գնահատում՝ հիմք ընդունելով Ֆինանսական միջոցառումների աշխատանքային խմբի (այսուհետ՝ ՖԱԹՖ) մեթոդաբանությամբ սահմանված չափորոշիչները:

Հաշվի առնելով, որ Հայաստանի Հանրապետության ՓԼ/ԱՖ/ԶՈԶՏՖ դեմ պայքարի համակարգի 5-րդ փուլի գնահատումից հետո վերանայվել են մի շարք ՖԱԹՖ-ի հանձնարարականներ եւ հետեւաբար նաեւ փոփոխվել են դրանց տեխնիկական համապատասխանության գնահատման չափորոշիչները՝ անհրաժեշտություն է առաջացել նախատեսվող գնահատմանն ընդառաջ համապատասխանեցնել Օրենքի որոշ դրույթներ ՖԱԹՖ-ի պահանջներին: Զուգահեռաբար, նախագծով առաջարկվում են նաեւ փոփոխություններ, որոնք բխում են գործնականում բացահայտված խնդիրների շտկման եւ հաշվետվություն տրամադրող անձանց՝ Օրենքով նախատեսված պարտականությունների ծավալի հստակեցման անհրաժեշտությունից:

2. Առաջարկվող կարգավորման բնույթը.

Նախագծերով ներկայացված փոփոխությունները եւ լրացումներն ընդհանուր առմամբ հանգում են հետեւյալին.

Օրենքում օգտագործվող հասկացություններ – ՖԱԹՖ-ի հանձնարարականներին չհակասող ծավալով կկրճատվի հաշվետվություն տրամադրող անձանց ցանկը: Մասնավորապես ցանկից կհանվեն արվեստի գործերի դիլերները, սակարկության կազմակերպիչները եւ անհատ աուդիտորները: Կհստակեցվեն վերահսկող մարմնի եւ իրական շահառուի հասկացությունները: Կվերանայվի տրաստի հասկացությունը՝ հիմք ընդունելով «Տրաստների եւ դրանց ճանաչման նկատմամբ կիրառելի իրավունքի վերաբերյալ» 1985 թվականի Հաագայի կոնվենցիայի 2-րդ հոդվածը: Կհստակեցվի տրաստ եւ իրավաբանական անձ հասկացությունների հարաբերակցությունը: Չհամապատասխանող երկիր կամ տարածք հասկացությունը կփոփոխի՝ հիմք ընդունելով ՖԱԹՖ-ի կողմից օգտագործվող ձեւակերպումը: Ներկայացված փոփոխությունները նպատակ ունեն ապահովել Օրենքի դրույթների համապատասխանությունը ՖԱԹՖ-ի հանձնարարական 19-ով, 24-ով եւ 25-ով նախատեսված պահանջներին:

Ռիսկերի գնահատման ընթացակարգեր եւ ներքին իրավական ակտերի ընդունում – Օրենքով ավելի հստակ կսահմանվեն ռիսկերի գնահատման արդյունքների փաստաթղթավորման եւ պահպանման պահանջները, ինչպես նաեւ փաստաթղթերի պահպանման ժամկետները: Կնախատեսվի, որ ներքին իրավական ակտերը նախագծելիս հաշվետվություն տրամադրող անձինք պետք է հաշվի առնեն ոչ միայն ՓԼ/ԱՖ, այլ նաեւ ԶՈԶ ՏՖ ռիսկերի գնահատման արդյունքները: Ռիսկերի գնահատման եւ ներքին իրավական ակտերի ընդունման պարտականությունները այսուհետ կտարածվեն բոլոր իրավաբանական անձ հանդիսացող ոչ ֆինանսական հաստատությունների վրա՝ անկախ աշխատակիցների քանակից: Ներկայացված փոփոխությունները նպատակ ունեն ապահովել Օրենքի դրույթների համապատասխանությունը ՖԱԹՖ-ի հանձնարարական 1-ով եւ 18-ով նախատեսված պահանջներին:

Հաճախորդի՝ ռիսկերի վրա հիմնված պատշաճ ուսումնասիրության իրականացում – Ռիսկերի ազգային գնահատման արդյունքների, ինչպես նաեւ ֆինանսական բնույթի հանցանքների տիպաբանությունների զարգացման միջազգային եւ ազգային միտումներին ճկուն կերպով եւ ժամանակին արձագանքելու նպատակով բարձր եւ ցածր ռիսկի չափանիշները կնախատեսվեն ենթաօրենսդրական ակտերով եւ ըստ անհրաժեշտության կփոփոխվեն՝ ապահովելով արդյունավետ կանխարգելիչ միջոցառումների իրականացումը: Կհստակեցվի, որ ցածր ռիսկի չափանիշի առկայության դեպքում հաճախորդի պարզեցված ուսումնասիրության սահմանափակ գործընթացը վերաբերում է միայն ընթացիկ պատշաճ ուսումնասիրության իրականացմանը: Հաշվետվություն տրամադրող անձանց համար կսահմանվեն ռիսկերի զսպանն ուղղած հավելյալ պարտականություններ՝ կապված մինչեւ հաճախորդի ինքնության ստուգումը գործարար հարաբերությունների հաստատման, հաճախորդի կամ նրա իրական շահառուի՝ քաղաքական ազդեցություն ունեցող անձ հանդիսանալու հանգամանքի պարզման, կյանքի ապահովագրության շահառուներին առնչվող ռիսկի չափանիշների գնահատման եւ հավելյալ միջոցառումների իրականացման հետ: Կհստակեցվեն գործարքի կատարման կամ գործարար հարաբերության հաստատման մերժման կամ դադարեցման հիմքերը՝ ներառելով նաեւ հաճախորդի ընթացիկ ուսումնասիրություն եւ հաճախորդի հավելյալ ուսումնասիրություն իրականացնելու անհնարինության դեպքերը: Ներկայացված փոփոխությունները նպատակ ունեն ապահովելու Օրենքի դրույթների համապատասխանությունը ՖԱԹՖ-ի հանձնարարական 10-ով եւ 12-ով նախատեսված պահանջներին:

Ոչ ֆինանսական հաստատությունների հաշվառում – Հիմք ընդունելով հաշվետվություն տրամադրող անձանց նկատմամբ արդյունավետ վերահսկողության իրականացման անհրաժեշտությունը՝ Օրենքից հանվելու է լիցենզավորում չպահանջող գործունեությամբ զբաղվող անձանց հաշվառման պարտականությունից ազատող նորմը: Հաշվետվություն տրամադրող բոլոր անձինք պարտավոր կլինեն հաշվառվել ՖԴԿ-ում՝ Օրենքով սահմանված ժամկետներում: Ներկայացված փոփոխությունները նպատակ ունեն ապահովելու Օրենքի դրույթների համապատասխանությունը ՖԱԹՖ-ի հանձնարարական 28-ով նախատեսված պահանջներին:

Օրենքի հիման վրա ընդունման ենթակա նորմատիվ իրավական ակտեր –Առաջարկվում է ահաբեկչության կամ զանգվածային ոչնչացման զենքի տարածման ֆինանսավորման հետ կապված անձանց ցանկերի կազմման, գույքի սառեցմանն, անձանց ցանկերից հանելու եւ գույքի ապասառեցմանն առնչվող հարցերը կարգավորել համալիր կերպով ՀՀ կենտրոնական բանկի խորհրդի կողմից ընդունման ենթակա ենթաօրենսդրական ակտով: Տվյալ իրավական ակտը մինչեւ ընդունումը ենթակա է լինելու համաձայնեցման ՀՀ արտաքին գործերի նախարարության (այսուհետ՝ ԱԳՆ) հետ: Հաշվի առնելով, որ կասկածելի գործարքի կամ գործարար հարաբերության չափանիշները եւ տիպաբանություններն իրենց բնույթով հնարավոր սխեմաների եւ բնութագրիչների օրինակներն են, առաջարկվում է դրանք իրավական ակտի փոխարեն հրապարակել որպես ուղեցուցային նյութ, որը, հիմք ընդունելով ազգային եւ միջազգային միտումները, պարզեցված գործընթացով փոփոխությունների կենթարկվի:

Տրաստերի կառավարիչների պարտականություններ – Չնայած Հայաստանի Հանրապետության օրենսդրության հիման վրա տրաստեր եւ այլ իրավաբանական կազմավորումներ չեն կարող ձեւավորվել ՝ՖԱԹՖ-ի վերանայված հանձնարարական 25-ը նախատեսում է նաեւ որոշ պարտականություններ իրենց օրենսդրությամբ կարգավորվող տրաստեր չունեցող երկրների համար: Մասնավորապես, ՖԱԹՖ-ի մեթոդաբանության 25.4-ից 25.7-րդ չափորոշիչները նախատեսում են, որ երկրները պարտավոր են սահմանել տեղեկությունների հավաքման, պահպանման եւ տրամադրման պարտականություններ տրաստի կառավարիչների (այլ համանման իրավաբանական կազմավորման դեպքում՝ համարժեք գործառույթներ իրականացնող անձանց) համար, որոնք բնակվում են իրենց երկրի տարածքում կամ իրականացում են տրաստի կամ այլ համանման իրավական կազմավորման կառավարումն իրենց երկրում: Նշված պահանջի իրագործման նպատակով առաջարկվում է Օրենքը եւ Վարչական իրավախախտումների վերաբերյալ օրենսգիրքը (այսուհետ՝ ՎԻՎՕ) լրացնել տրաստի կառավարիչների համար հավելյալ պարտականություններով եւ դրանց խախտման համար պատասխանատվության միջոցներ նախատեսող նորմերով: Ներկայացված փոփոխությունները նպատակ ունեն ապահովել Օրենքի դրույթների համապատասխանությունը ՖԱԹՖ-ի հանձնարարական 25-ով նախատեսված պահանջներին:

ՖԴԿ-ի համագործակցությունն այլ մարմինների հետ – ՖԴԿ-ն իրավասու պետական մարմինների հետ համագործակցության շրջանակներում նաեւ հավաքում է վերջիններիս գործունեության վերաբերյալ որոշ վիճակագրական տվյալներ ՓԼ/ԱՖ/ԶՈԶ ՏՖ դեմ պայքարի ոլորտին առնչվող ռազմավարական վերլուծությունների իրականացման նպատակով: Նշվածի առնչությամբ գործնական անհրաժեշտություն է առաջացել նաեւ ստանալու վիճակագրական տեղեկություններ ապօրինի ծագում ունեցող գույքի բռնագանձման վարույթների եւ դրանց արդյունքների վերաբերյալ՝ հանցավոր գույքի շրջանառության դեմ պայքարին առնչվող ռազմավարական վերլուծությունների իրականացման նպատակով: Ըստ այդմ, առաջարկվում է Օրենքում ավելացնել համապատասխան տեղեկությունների փոխանցման վերաբերյալ դրույթ: Ներկայացված փոփոխությունները նպատակ ունեն ապահովել Օրենքի դրույթների համապատասխանությունը ՖԱԹՖ-ի հանձնարարական 33-ով նախատեսված պահանջներին:

Ահաբեկչության կամ զանգվածային ոչնչացման զենքի տարածման հետ կապված անձանց ցանկեր եւ գույքի սառեցում – Հիմք ընդունելով ՖԱԹՖ-ի հանձնարարականների պահանջները՝ նախագծով առաջարկվում է հստակեցնել ՀՀ տարածքում գտնվող անձանց պարտականությունները ՄԱԿ ԱԽ-ի բանաձեւերով եւ դրանց համաձայն հրապարակված ներպետական ցանկերում ներառված անձանց մասով: Մասնավորապես, Օրենքով նախատեսվելու է ահաբեկչության կամ զանգվածային ոչնչացման զենքի տարածման հետ կապված անձանց կամ նրանց հետ փոխկապակցված անձանց գույքի ծավալը, որը ենթակա է սառեցման, ինչպես նաեւ գույքի այն ծավալը, որը չի կարող հասանելի դարձվել ահաբեկչության կամ զանգվածային ոչնչացման զենքի տարածման հետ կապված անձանց կամ նրանց հետ փոխկապակցված անձանց: Օրենքով հստակեցվելու են նաեւ անձանց՝ ՄԱԿ ԱԽ-ի կամ ներպետական ցանկերում ներառելու եւ ցանկերից հանելու հետ կապված ՀՀ պետական մարմինների իրավասությունները եւ պարտականությունները: Օրենքով սահմանված համապատասխան գործառույթների իրականացման կարգը կնախատեսվի ՀՀ ԿԲ խորհրդի որոշմամբ՝ հիմք ընդունելով ՄԱԿ ԱԽ-ի վերաբերելի բանաձեւերի պահանջները: Ներկայացված փոփոխությունները նպատակ ունեն ապահովելու Օրենքի դրույթների համապատասխանությունը ՖԱԹՖ-ի հանձնարարական 6-ով եւ 7-ով նախատեսված պահանջներին:

Ոչ ֆինանսական հաստատությունների վերահսկողության իրականացնում - Հիմք ընդունելով իրավախախտումների համար պատասխանատվության միջոցների համաչափության ապահովման անհրաժեշտությունը՝ առաջարկվում է վերանայել Օրենքով նախատեսված պարտականությունների չկատարման կամ ոչ պատշաճ կատարման համար նախատեսված սանկցիաները: Մասնավորապես, նախատեսվել է սանկցիայի ավելի ճկուն միջակայք, ինչը թույլ կտա հաշվի առնել վարույթի բոլոր էական փաստական հանգամանքները եւ ըստ այդմ ընտրել կիրառման ենթակա տուգանքի չափը: Նախատեսվելու է իրավաբանական անձի ավագ ղեկավարության անդամների կողմից Օրենքի պահանջների խախտման համար պատասխանատվության կիրառման հնարավորություն: Ներկայացված փոփոխությունները նպատակ ունեն ապահովել Օրենքի դրույթների համապատասխանությունը ՖԱԹՖ-ի հանձնարարական 35-ով նախատեսված պահանջներին:

Նախորդող հանցագործություններին առնչվող իրավասություններ – Հիմք ընդունելով ՖԱԹՖ-ի հանձնարարականները՝ նախագծով առաջարկվում է նաեւ ընդլայնել Օրենքով նախատեսված որոշ դրույթներ նախորդող հանցագործությունների մասով: Մասնավորապես, Օրենքով կհստակեցվի, որ ՖԴԿ-ի կողմից իրականացվող միջազգային համագործակցության շրջանակը ներառում է ոչ միայն փողերի լվացման եւ ահաբեկչության ֆինանսավորման, այլ նաեւ նախորդող հանցագործությունների դեմ պայքարը: Կհստակեցվի նաեւ, որ գործարքը կամ գործարար հարաբերությունը ՖԴԿ-ն կարող է կասեցնել ոչ միայն փողերի լվացման եւ ահաբեկչության ֆինանսավորման, այլ նաեւ նախորդող հանցագործության կասկածի դեպքում: Ներկայացված փոփոխությունները նպատակ ունեն ապահովելու Օրենքի դրույթների համապատասխանությունը ՖԱԹՖ-ի հանձնարարական 4-ով եւ 40-ով նախատեսված պահանջներին:

Ֆինանսական խմբին առնչվող կարգավորումներ – Հիմք ընդունելով ՖԱԹՖ-ի հանձնարարականների պահանջները՝ նախագծով առաջարկվում է ֆինանսական խմբի օրենսդրական հասկացության վերանայման միջոցով ֆինանսական խմբերին առնչվող կարգավորումները տարածել նաեւ ոչ ֆինանսական հաստատությունների վրա, որոնք իրանց կառավարման կառուցվածքով համապատասխանում են ֆինանսական խմբի հատկանիշներին: Օրենքով կհստակեցվի նաեւ ֆինանսական խմբի համար ընդունման ենթակա ներքին իրավական ակտերի ծավալը: Ներկայացված փոփոխությունները նպատակ ունեն ապահովել Օրենքի դրույթների համապատասխանությունը ՖԱԹՖ-ի հանձնարարական 18-ով եւ 23-ով նախատեսված պահանջներին:

Դրամական փոխանցումներ – Նախագծով առաջարկվում է հստակեցնել դրամական փոխանցումներին վերաբերող հաշվետվություն տրամադրող անձանց պարտականությունների ծավալը: Կնախատեսվի նաեւ, որ դրամական փոխանցումը ուղարկող եւ ստացող կողմին վերահսկող ֆինանսական հաստատությունները պետք է հաշվի առնեն փոխանցումը կատարողին եւ ստացողին առնչվող բոլոր հանգամանքները՝ գործարքի կասկածելիությունը գնահատելու նպատակով: Կասկածելի գործարքի վերաբերյալ հաշվետվությունը կտրամադրվի բոլոր այն երկրների իրավասու մարմիններին, որոնց առնչվում է կատարված անդրսահմանային գործարքը: Կնախատեսվի, որ դրամական փոխանցման պահանջը ենթակա է մերժման փոխանցումը ուղարկող ֆինանսական հաստատության կողմից, եթե հնարավոր չէ ապահովել Օրենքի 20-րդ հոդվածով նախատեսված պարտականություններից որեւէ մեկի կատարումը: Ներկայացված փոփոխությունները նպատակ ունեն ապահովել Օրենքի դրույթների համապատասխանությունը ՖԱԹՖ-ի հանձնարարական 16-ով նախատեսված պահանջներին:

Այլ դրույթներ – Նախագծով առաջարկվում են նաեւ այլ փոփոխություններ, որոնք բխում են որոշ գործընթացների պարզեցման, գործող իրավական ակտերի հետ համապատասխանեցման կամ որոշ դրույթների հստակեցման անհրաժեշտությունից: Մասնավորապես, «Անկանխիկ գործառնությունների մասին» օրենքով նախատեսվում է որոշ կանխիկ գործարքների իրականացման արգելք, ինչի արդյունքում Օրենքով նախատեսված կանխիկ գործարքներին վերաբերող որոշ դրույթներ կորցրել են իրենց արդիականությունը եւ ենթակա են հանման: Օրենքի շահառուների կողմից բարձրացված հարցերի պարզաբանման նպատակով հստակեցվել է մասնագիտական գաղտնիքին վերաբերող բացառությունը: Հստակեցվելու է թղթակցային հարաբերությունների հաստատմանը վերաբերող պարտականությունների ծավալը: Ըստ ներկայացնողի արժեթղթերի շրջանառության արգելքը առաջարկվում է փոխարինել ըստ ներկայացնողի բաժնետոմսերի շրջանառության արգելքով, ինչպես ամրագրված է ՖԱԹՖ հանձնարարականներում: Զուգահեռ առաջարկվում է ՀՀ քաղաքացիական օրենսգրքի՝ բաժնետոմսերին առնչվող դրույթները համապատասխանեցնել Օրենքով, ինչպես նաեւ «Արժեթղթերի շուկային մասին» օրենքի 3-րդ հոդվածի 1-ին մասի 6-րդ կետով նախատեսված դրույթներին: Փոփոխվելու է ՖԴԿ-ի աշխատակիցների նշանակման գործընթացը: Կատարվելու են նաեւ այլ ոչ էական կամ տեխնիկական բնույթի փոփոխություններ եւ հստակեցումներ:

Ֆինանսական հաստատությունների ղեկավարների, նշանակալից մասնակիցների, իրական շահառուների եւ նրանց փոխկապակցված անձանց անաղարտության պահանջներ - առաջարկվում է ֆինանսական կազմակերպությունների ղեկավարների եւ նշանակալից մասնակիցների նկատմամբ սահմանված պահանջները համապատասխանեցնել ՖԱԹՖ հանձնարարականներից բխող չափանիշներին: Մասնավորապես՝ ՖԱԹՖ-ի 26-րդ հանձնարարականի պահանջների համաձայն՝ ֆինանսական կազմակերպությունների նկատմամբ վերահսկողություն իրականացնող մարմինները պետք է ձեռնարկեն անհրաժեշտ իրավական կամ կարգավորման միջոցառումներ՝ կանխելու համար հանցագործների կամ նրանց հետ փոխկապակցված անձանց կողմից ֆինանսական հաստատության կապիտալում նշանակալից մասնակցություն կամ վերահսկիչ բաժնեմաս ձեռք բերելը կամ այդպիսի մասնակցության կամ բաժնեմասի իրական շահառու հանդիսանալը, կամ ֆինանսական հաստատությունում կառավարման գործառույթ իրականացնելը: Միեւնույն ժամանակ, ՖԱԹՖ-ի հանձնարարականներից (մասնավորապես, ՖԱԹՖ 6-րդ հանձնարարական) բխում է նաեւ, որ ահաբեկչության եւ զանգվածային ոչնչացման զենքի տարածման դեմ պայքարի շրջանակներում սահմանափակումներ պետք է սահմանվեն նաեւ ՄԱԿ-ի ԱԽ-ի եւ բանաձեւերով եւ դրանց համաձայն հրապարակված ահաբեկչության կամ զանգվածային ոչնչացման զենքի տարածման հետ կապված անձանց ցանկերում ներառված անձանց եւ վերջիններիս հետ իրականացվող գործարքների առնչությամբ:

3. Նախագծերի մշակման գործընթացում ներգրավված ինստիտուտները եւ անձինք.

Նախագիծը մշակվել է ՀՀ կենտրոնական բանկի կողմից:

4. Ակնկալվող արդյունքը.

Նախագծի ընդունման արդյունքում ՓԼ/ԱՖ դեմ պայքարին առնչվող օրենսդրական կարգավորումները ավելի կհամապատասխանեցվեն ՖԱԹՖ-ի հանձնարարականներով նախատեսված պահանջներին, կհարթվեն գործնականում բացահայտված որոշ իրավակիրառ խնդիրներ, կհստակեցվի հաշվետվություն տրամադրող անձանց՝ Օրենքով նախատեսված պարտականությունների ծավալը: Նախագծերի ընդունման արդյունքում կսահմանվեն նաեւ ֆինանսական հաստատությունների ղեկավարների, նշանակալից մասնակիցների, իրական շահառուների եւ նրանց փոխկապակցված անձանց անաղարտության ապահովման վերաբերյալ պահանջներ:

5. Նախագծի ընդունման առնչությամբ ընդունվելիք այլ իրավական ակտերի նախագծերը կամ դրանց ընդունման անհրաժեշտության բացակայության մասին.

Նախագծի ընդունմամբ անհրաժեշտություն է առաջանալու կատարելու փոփոխություն ոլորտային ենթաօրենսդրական ակտերում:

6. Ռազմավարական փաստաթղթերի հետ նախագծի կապի մասին.

Նախագծերի ընդունումը կապված չէ ռազմավարական փաստաթղթերի հետ:

ՀԱՅԱՍՏԱՆԻ ՀԱՆՐԱՊԵՏՈՒԹՅԱՆ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒԹՅԱՆ
ԵԶՐԱԿԱՑՈՒԹՅՈՒՆ

««ՓՈՂԵՐԻ ԼՎԱՑՄԱՆ ԵՎ ԱՀԱԲԵԿՉՈՒԹՅԱՆ ՖԻՆԱՆՍԱՎՈՐՄԱՆ ԴԵՄ ՊԱՅՔԱՐԻ ՄԱՍԻՆ» ՕՐԵՆՔՈՒՄ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ ԵՎ ԼՐԱՑՈՒՄՆԵՐ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ» ԵՎ ՀԱՐԱԿԻՑ ՕՐԵՆՔՆԵՐՈՒՄ ՓՈՓՈԽՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ ԵՎ ԼՐԱՑՈՒՄՆԵՐ ԿԱՏԱՐԵԼՈՒ ՄԱՍԻՆ ՕՐԵՆՔՆԵՐԻ ՆԱԽԱԳԾԵՐԻ ԸՆԴՈՒՆՄԱՆ ԿԱՊԱԿՑՈՒԹՅԱՄԲ ՀՀ ՊԵՏԱԿԱՆ ԲՅՈՒՋԵԻ ԵԿԱՄՈՒՏՆԵՐԻ ԷԱԿԱՆ ՆՎԱԶԵՑՄԱՆ ԿԱՄ ԾԱԽՍԵՐԻ ԱՎԵԼԱՑՄԱՆ ՄԱՍԻՆ

«Փողերի լվացման եւ ահաբեկչության ֆինանսավորման դեմ պայքարի մասին» օրենքում փոփոխություններ եւ լրացումներ կատարելու մասին» եւ հարակից օրենքներում փոփոխություններ եւ լրացումներ կատարելու մասին օրենքների նախագծերի ընդունման կապակցությամբ ՀՀ պետական բյուջեի եկամուտների էական նվազեցում կամ ծախսերի ավելացում չի նախատեսվում:

Տեղեկանք գործող օրենքի փոփոխվող հոդվածների վերաբերյալ

Հայաստանի Հանրապետության կառավարության որոշում

Հայաստանի Հանրապետության վարչապետի որոշում

Գրություն